دفتر وکالت محمود قائدی

behtarin-vokala@gmail.com

شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۹

آدرس : تهران، شریعتی، بالاتر از میرداماد، ابتدای ظفر، پلاک ۲۶

آدرس : تهران، شریعتی، بالاتر از میرداماد، ابتدای ظفر، پلاک ۲۶

شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۹

وکیل ارث و وصیتنامه

وکیل ارث و وصیت نامه | وکیل وصیت | وکیل تقسیم ارث

قبل از تعریف ارث و وصیتنامه و طبقات ارث، ابتدا به معانی برخی از مفاهیم ارث اشاره می‌کنیم:

مُتوفی یا مُورث به شخص فوت شده گفته می‌شود. وراث به اشخاصی که از شخص فوت شده ارث می‌برند گفته می‌شوند.

ماترک یا تَرکه به اموال و دارایی‌هایی که از شخص فوت شده به جا مانده است گفته می‌شود. تحریر ترکه به صورت برداری و تعیین مقدار دارایی و دیون ( بدهی‌ها ) شخص فوت شده.

وکیل ارث و وصیت نامه در تهران

انحصار وراثت به گواهی حصر وراثت (  گواهی انحصار وراثت ) به مفهوم مشخص نمودن تعداد وراث و افرادی که از ورثه ارث می‌برند، می‌باشد که از طریق شورای حل اختلاف صادر می‌گردد.

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

پس از فوت شخص و پایان زندگی دنیوی وی دارایی‌ها، اموال، طلب‌ها  و بدهی‌هایی از فرد باقی می‌ماند، که این امر می‌تواند بین ورثه اختلاف ایجاد کند، بدین صورت که هر کدام قصد تملیک دارایی‌های شخص متوفی ( فرد فوت‌شده ) را به نفع خود دارند.

قانون گذار در مواردی از قانون مدنی و همچنین قانون امور حسبی و دیگر قوانین موضوعه راه‌ حل‌هایی ،همچون نحوه تقسیم ارث و تنظیم وصیت‌نامه را برای جلوگیری از بروز مشکلات بین وراث پیش‌بینی نموده‌ است، بدین‌ صورت برای تعیین سهم‌ الارث نیاز به اخذ گواهی حصر وراثت و سپس تقاضای دعوی مهر و موم ترکه، تحریر ترکه، تقسیم ترکه و در صورت عدم تفاهم وراث برای تقسیم مال الارث، تقاضای کارشناسی برای اموال و سپس طی مراحل مزایده، اقدام به صدور دستور فروش سهم الارث را می‌توان مطرح نمود.

بهترین وکیل فروش مال الارث

بدین‌ سان برای انجام این امور نیاز به اخذ گواهی حصر وراثت، اثبات وراثت، تقسیم مال و در صورت عدم رضایت و عدم تراضی ورثه برای تقسیم مال، تقاضای دعوی دستور فروش را مطابق قوانین موضوعه مطرح می‌گردد.

بهترین وکیل ارث در تهران با تسلط و اشراف کامل به مباحث ارث و تقسیم ارث و وصیت در قانون مدنی و دیگر قوانین موضوعه از جمله قانون امور حسبی می‌تواند بهترین راهکارهای قانونی را در مسیر دادرسی به کار گیرد.

وکیل متخصص و با تجربه در این زمینه باید: نحوه تقسیم ماترک، تقسیم ارث، طبقات ارث، شرایط محرومیت از ارث، ارث فرزندخوانده، ارث مادر، ارث پدر، ارث فرزندان، ارث زن و شوهر، از نحوه رسیدگی و اجرای آن در محاکم قضایی مطلع می‌باشد.

وکیل پایه یک دادگستری در تهران با دعوی: مهروموم ترکه، تحریر ترکه، تصفیه ترکه، تقسیم مال الارث با تجربه حضور در محاکم قضایی و آگاهی رویه قضایی حاکم می‌تواند با تعیین استراتژی دقیق و یافتن بهترین راه‌ حل جهت حصول نتیجه مطلوب برای موکل خویش اقدامات لازم را انجام دهد.

وکیل ارث و وصیتنامه

چند نکته در مورد ارث:

  • مطابق قانون موجبات ارث بردن ۲ مورد می‌باشد؛ رابطه نسبی و رابطه سببی.
  • قواعد حاکم بر ارث، امری و قهری هستند و هیچ‌ یک از ورثه نمی‌توانند سهم‌ الارث دیگری را کم کنند و یا سهم دیگری را زیاد کنند و یا حق دیگری را از ارث بردن محروم نماید.
  • متوفی نیز نمی‌تواند وراث را از ارث محروم نماید. ( محروم کردن از ارث ممکن نیست )
  • مالکیت ورثه نسبت ‌به ترکه به‌ صورت اشاعه ( مشاعی ) می‌باشد.
  • قواعد ارث پس از فوت شخص جاری می‌گردد، پس تا زمانی که شخص زنده است تکلیفی برای تقسیم ارث ندارد.

مطالعه بیشتر: گواهی انحصار وراثت

 طبقات ارث مستند به قانون مدنی عبارت‌اند از:

طبقه اول: شامل پدر، مادر، فرزندان، فرزندان، فرزندان آن‌ها

طبقه دوم: شامل پدربزرگ‌ها‌‌، مادربزرگ‌ها، برادرها، خواهرها و فرزندان آن‌ها

طبقه سوم: شامل عموها، عمه‌ها، دایی‌ها، خاله‌ها و فرزندان آن‌ها

در طبقه اول منظور از فرزندان شامل پسران و دختران و فرزندان آن‌ها است تا هر قدر که پایین‌تر رود، توضیح این‌ که زمانی که طبقه اول موجود باشد به طبقات بعدی از جمله طبقه دوم و سوم ارث نمی‌رسد یعنی اگر یک نفر در طبقه اول باشد دیگر به طبقات دوم و سوم ارث نمی‌رسد.

با توجه به قانون، زمانی مالکیت وراث نسبت‌ به اموال شخص متوفی ثابت و مستقر می‌گردد که دیون و بدهی‌های متوفی را پرداخت نموده‌ و مراحل زیر را انجام دهند:

  • تحریر ترکه
  • تصفیه ترکه
  • تقسیم ترکه، حال اگر وراث قبل‌ از پرداخت دیون و بدهی‌های متوفی معامله‌‌ای نسبت‌ به آن مال انجام دهند، معامله آن‌ها صحیح نبوده و طلبکاران اختیار ابطال معامله و از بین بردن آن را خواهند داشت، از جمله دیون و بدهی‌های متوفی می‌توان به مهریه زوجه و طلب طلبکاران اشاره نمود.

مسئله ارث و میراث و وصیت مبحث بسیار مهم و گاهاً پیچیده‌ای می‌باشد که بسیاری از دعاوی مطرح‌شده در محاکم قضایی را شامل می‌شود که به‌علت عدم توانایی افراد و عدم مهارت آن‌ها در مطرح نمودن دعوا و پیگیری صحیح موضوع  بسیار طولانی و همچنین موجب تضییع و از بین رفتن حق آن‌ها می‌گردد، لذا پیشنهاد می‌گردد برای مطرح نمودن دعاوی ارث و وصیت و میراث حتما با بهترین وکیل ارث در تهران و وکیل تقسیم ارث در تهران مشورت نمایید تا با ارایه راه حل‌های قانونی در مسیر صحیح قدم بردارید.

وکیل تنظیم وصیت‌نامه | وکیل وصیت‌نامه

مطابق قانون وصیت دو قسم می‌باشد:

  • وصیت تملیکی: یعنی فرد فوت‌ شده عین مال خویش مثل ملک، زمین، آپارتمان، مغازه، وجه نقد یا منفعت آن را ( مثل اجاره ) بعد از فوتش به شخص دیگری به ‌صورت رایگان واگذار نماید.
  • وصیت عهدی: یعنی فرد فوت‌ شده، یک یا چند نفر را برای انجام امور یا اقدامی بعد از فوتش مامور نماید. ( وصی )

شخص وصیت‌کننده هر زمان بخواهد می‌تواند از وصیت خود رجوع کند و یا آن را تغییر دهد پس اگر شخص اقدام به تنظیم دو وصیت نامه نماید، آخرین وصیت وی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت که آخرین اراده شخص می‌‌باشد.

وکیل ارث در تهران

بهترین وکیل برای تنظیم وصیت نامه

وصیت‌نامه نسبت به یک ‌سوم اموال صحیح است، یعنی اگر شخص کل دارایی‌ها را برای یک نفر خاص وصیت کند فقط یک ‌سوم آن به شخص می‌رسد و مابقی تحت مالکیت و اجازه بقیه وراث قرار می‌گیرد. ( وصیت تا ثلث نافذ است )

وصیت مطابق قانون سه نوع می‌باشد:

  • وصیت نامه‌ رسمی: که در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌گردد و بدون احتیاج به صدور حکم از دادگاه‌ها، همچون اسناد رسمی دیگر لازم‌ الاجرا می‌باشد.
  • وصیت خود نوشت: وصیت خود نوشت وصیتی است که باید سه شرط ضروری داشته باشد:
    ۱) تنظیم و تحریر محتویات وصیت‌نامه توسط خود شخص
    ۲) تعیین دقیق تاریخ وصیت به‌روز، ماه و سال
    ۳) امضای وصیت‌نامه توسط خود شخص
  • وصیت‌نامه سری:  وصیت‌نامه‌ای است که به دست خود شخص ،یا شخص دیگری نوشته ‌شده ولی در آخر وصیت‌نامه امضای شخص وصیت ‌کننده درج شده باشد و این وصیت‌نامه نزد دفاتر اسناد رسمی یا اداره ثبت اسناد نگهداری شود.

قوانین ارث بسیار پیچیده و همچنین تنظیم وصیت‌ نامه دقیق مطابق قانون برای جلوگیری از زائل شدن حق دیگران، بسیار دشوار می‌باشد، لذا قبل‌ از تنظیم وصیت‌ نامه شما می‌توانید با بهترین وکیل وصیت نامه در تهران مشورت نمایید.

بهترین وکیل وصیت | وکیل متخصص وصیت‌نامه | بهترین وکیل ارث | بهترین وکیل تقسیم ارث | بهترین وکیل تقسیم مال مشاع در تهران

وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران

وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران | بهترین وکیل ارث

 زمانی که فردی از دنیا رفته و فوت می کند دیگر مالکیتی نسبت به اموال و دارایی‌هایش ندارد و کنتریل کلیه اموال و دارایی ها از جمله ملک آپارتمان زمین مغازه وجه نقد طلاجات سهام و هر آنچه بعنوان دارایی محسوب می گردد ،به ورثه (افرادی که از وی ارث می برند) منتقل می شود.

 اختلاف از زمانی پیش می آید که شخص فوت شده وصیت نامه ای تنظیم نکرده یا ورثه ، توافقی برای اداره و تقسیم ارث با یکدیگر ندارند و این امر موجب بروز اختلاف در تقسیم ارث می شود.

در این خصوص و برای حل مشکل مواردی در قانون پیش بینی شده ، ازجمله قانون مدنی که اشعار می دارد: “زمانی که همه شریکها به تقسیم مال مشترک رضایت دهند تقسیم آن به صورتی که آنها راضی باشند انجام می شود لیکن در صورت عدم  حصول توافق ‌بین آنها دادگاه اموال را تقسیم می کند البته به این شرط که ،تقسیم موجب ضرر دیگری نشود.”

وراث ( افرادی که از شخص فوت شده ارث می برند) می توانند در خصوص تقسیم ارث مشترک با همدیگر توافق و تراضی کنند یا در صورت اختلاف در تقسیم ارث و عدم همکاری ، تقسیم مال مشاعی را بعد از گرفتن گواهی انحصار وراثت، توسط بهترین وکیل ارث در تهران  از طریق دادگاه انجام دهند.

وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران

اختلاف ورثه در تقسیم ارث

برخی از  مصادیق اختلاف ورثه در تقسیم ارث و عدم همکاری ورثه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

متوفی(شخص فوت شده ) آپارتمانی  دارد که پس از فوت،  یک یا چند نفراز وراث بدون پرداخت  اجاره بها و مبلغی به دیگر ورثه، در آن زندگی می کنند یا تصرف دارند.

یک یا برخی از وراث  در ایران نیستند یا بعضی ازورثه  ارث را قبول نمی کنند.

چند تن از ورثه  قصد  دارند که سهم الارث خود را بفروشند لیکن دیگری باعدم همکاری با فروش سهم الارث مخالفت می کند .

یک نفر از وراث ، قصد تقسیم ارث  بدون  اخذ گواهی حصر وراثت را دارد  و یکی از وراث، مخالف این امر است.

زمانی که بین ورثه  افرادی زیر سن قانونی، بیما یا سالخورده وجود دارد که قدرت اداره و مدیریت امور حقوقی خود را ندارند و برخی از ورثه ادعای مدیریت و مالکیت بر ارثیه آنها را دارند.

مواقعی که یعضی از ورثه از مسولیت پرداخت بدهی های شخص فوت شده شانه خالی میکنند یا به تنهایی ادعای بر حق بودن جهت گرفتن طلب های متوفی از بدهکاران وی را ،بدون ارائه هیچگونه صورت حساب و گزارشی به سایر ورثه را دارند.

وکیل تقسیم سهم الارث - وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران

وکیل تقسیم سهم الارث

بهترین وکیل تقسیم سهم الارث به شما مشاوره می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید. نکته اول اینکه اگر همه وراث با یکدیگر توافق داشته باشند می توانند تقسیم نامه ای تنظیم کنند که این تقسیم ترکه معتبر  و معقول خواهد بود.

حالیه اگر بین ورثه خصومتی ایجاد گردد که نتیجه ای در بر نداشته باشد ، ناگزیر این عدم تراض ورثه می باسیت در محاکم قضایی توسط بهترین وکیل تقسیم ارث رسیدگی گردد  .

بهتر است بدانیم این مساله در مواردی که ماترک صرفا نسبت به اموال از منقول از قبیل خودرو ،وجه نقد،طلاجات،و.. اموال غیر منقول همچون آپارتمان ،مغازه ،باغ ،زمین باشد حکومت داشته در این حالت ورثه بصورت مشاعی به نسبت سهم الارث ،مالک مشاعی این اموال میشوند،لذا جهت تعین تکلیف  و تقسیم ترکه از طریق وکیل ارث ،در دادگاه باید رسیدگی گردد.

این موضوع را مد نظر قرار دهید که مطابق رویه قضایی تقسیم ترکه اموال غیر منقول حتی اگر ثبت شده باشند از صلاحیت واحد ثبتی ،خارج و در صلاحیت دادگاه محل وقوع ملک ،بایستی مطرح شود.

بهترین وکیل ملکی در تهران سوالات ملکی شما را در خصوص تقسیم ارث پاسخ می‌دهد.

پس از فوت مورث(شخص فوت شده) همه اموال به نحو مشاعی در مالکیت ورثه قرار می گیرد.

جهت تفکیک اموال بایستی دادرسی تقسیم ترکه و تقسیم مال مشاع در دادگاه صورت پذیرد.

 پس ازطی  مراحل بالا در صورتی که امکان رد و تعدیل (به این معنی که طرفین برخی اموال را  که ارزش مالی متفاوتی دارند با عدالت و به نحومسالمت آمیز  بین یکدیگر تقسیم و اضافه آنرا بین خود رد نمایند ) وجود نداشته باشند و اختلاف بین ورثه باشد ، بایستی از طریق دادگاه تقاضای دستور فروش یا دستور فروش مال مشاع را مطالبه  کرد که در اینصورت مقام قضایی دستور فروش مال مشاع را طی مراحل قضایی ،صادر و ثمن (بهای اموال،قیمت اموال ) حاصل از فروش را به نسبت سهم الارث مندرج در گواهی حصر وراثت بین ورثه تقسیم می نماید.

مشاوره با بهترین وکیل فروش مال مشاع برای حل اختلافات سهم الارث.

صلح عمری

صلح عمری یعنی چه ؟ / چطور صلح عمری تنظیم کنیم / صلح عمری چیست؟

«صلح عمری راه حلی  است برای انتقال اموال قبل از فوت»

قبل از هرچیز با مفهوم صلح آشنا می شویم :

صلح توافق و یا سازشی است با اراده طرفین ، جهت رفع اختلاف بوجود آمده و یا جلوگیری از بروز اختلاف بین افراد تنظیم می‌گردد.

صلح  توافقی است  که شرایط و مقدمات قانونی و اجرایی ،گاها دست و پاگیر عقود دیگر مانند بیع ( خرید و فروش) ، اجاره، تقسیم ارث، وصیت نامه  و غیره را ندارد ، ولیکن با این وجود آثار حقوقی این عقود را به همراه دارد.

عقد صلح کاربرد های  حقوقی متعددی دارد، که یکی از آنها انعقاد عقد «صلح عمری» برای منتقل نمودن اموال و دارایی های اشخاص قبل از فوت می‌باشد.

صلح عمری:  

مصالح یعنی شخصی که مال خود را صلح می کند.

متصالح یعنی شخص یا اشخاصی که صلح به نفع ایشان تنظیم گردیده است.

صلحی است که به طول عمر شخص مرتبط بوده  به این شکل که شخص برای انتقال اموال خویش از جمله : ملک- زمین-آپارتمان- مغازه- باغ- خودرو و… این اموال و دارایی ها را به نفع شخص دیگر صلح می نماید ، البته با درج شرایطی از جمله :

-تا زمانی که مالک زنده است ،منافع اموال متعلق به خودش باشد

-اگر مالک صلاح بداند ، می تواند حق فسخی را ضمن عقد صلح درج نماید ، تا هر زمان که بخواهد، صلح را فسخ نماید.

برای مثال شخصی ملک خود را با تنظیم صلح عمری به صورت رسمی به فرزند خود منتقل می‌نماید و شرط می‌کند تا زمانی که من زنده ام منافع آن در اختیارم باشد و پس از فوت به فرزندم منتقل شود.

پس از فوت شخص، کلیه مالکیت شش دانگ عین و منافع به شخص متصالح منتقل می گردد.

صلح عمری کنیم یا وصیت :

اشخاص برای اینکه میراثشان آنگونه که خود می‌خواهند بین وراث تقسیم شود، پیش از مرگ خود به دنبال راه هایی می‌گردند. بعضی افراد اقدام به تنظیم وصیت نامه می‌نمایند، لکن از آنجایی که تقسیم ارث  از امور امری بوده ودارای سازو کار قانونی است ، در تنظیم وصیت نامه، فرد تنها اختیار، تعیین و تکلیف کردن  فقط یک سوم از دارایی خود را دارد  زیرا که مطابق قانون وصیت تا ثلث نافذ است و در تقسیم و مالکیت آن پیچیدگی هایی وجود دارد و شخص به تمام خواسته خود نخواهد رسید.

چه اینکه با تنظیم صلح عمری  می‌توان مالی را به شخص دیگری منتقل، اما منافع آن را حفظ کرد. به این صورت که مال الصلح به نام شخص دیگر در می‌آید اما منافع آن و حق استفاده از آن تا پایان عمر، نزد صاحبش (مصالح) باقی می‌ماند.

-صلح عمری سندی رسمی است که در دفاتر ثبت اسناد ثبت شده و اعتبار اسناد رسمی را دارد.

-تا پیش از فوت شخص مالک، متصالح (کسی که به نفعش صلح شده ) نمی‌تواند از مال استفاده نمایید و یا آن را از مالکیت مالک خارج نماید.

بدین سان و با تنظیم صلح عمری، مالک با هر شخصی و هر میزان  که بخواهد می‌تواند صلح کند و بعد از مرگ، مالکیت آن به شخص مورد نظر منتقل می‌گردد.  صلح عمری برای بسیاری از میراث گذاران، بهترین راه حل برای تقسیم اموالشان طبق خواسته ی خودشان است.

  وکیل خوب در تهران / وکیل املاک ومستغلات/ وکیل املاک/ وکیل مطالبه وجه

بهترین وکیل تقسیم ارث

بهترین وکیل تقسیم ارث در تهران را در بهترین وکلا بیابید.

پس از فوت شخص ، اموال و دارایی هایی از وی به جا  و باقی می ماند که به آن ترکه می‌گویند.

اگر ترکه به ‌اشتباه تقسیم گردد چه اقدامی می توان انجام داد؟

در مواردی ممکن است که وراث « اشخاصی که ارث می برند» در خصوص ماترک « اموال به جا مانده از متوفی» که همان اموال باقی‌مانده است، با رضایت و تراضی یکدیگر نسبت ‌به تقسیم ماترک اقدام اقدام نموده باشند، لکن متعاقباً یکی از وراث به‌لحاظ این‌که تقسیم صورت‌گرفته را عادلانه نمی‌داند، یا مدعی اشتباه بودن در تقسیم یا به هر علتی دیگر، این مسئله ابطال تصمیم را مطرح می‌نماید.

بهترین وکیل  تقسیم مال مشاع

 مطابق با موادی از قانون مدنی 

1- زمانی‌که  تقسیم توأمان با اختلاط مال دیگری باشد.

2- یا تقسیم ترکه به غلط بوده

3- یا در سهم هر یک از شرکا عیبی ظاهر شود، که زمان تقسیم نسبت‌ به آن اطلاعی نداشته و آن را مورد پذیرش قرار داده  اند .

ابطال تقسیم

و بدین‌سان وراثی که مدعی هستند که در تقسیم ترکه اشتباهی صورت‌گرفته، یا سهم آن‌ها معیوب می‌باشد و یا مختلط با مال دیگری است می‌توانند بر مبنای مقررات قانونی  از طریق وکیل متخصص تقسیم مال مشاع اقدام به طرح دادخواست ابطال تقسیم ترکه  بنمایند ، موارد فوق  همگی از مواردی است که می‌توان ابطال تقسیم ترکه  از دادگاه  را تقاضا نمود.

بهترین وکلا را دنبال کنید.

پیام بگذارید

فهرست مطالب