دفتر وکالت محمود قائدی

behtarin-vokala@gmail.com

شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۹

آدرس : تهران، شریعتی، بالاتر از میرداماد، ابتدای ظفر، پلاک ۲۶

آدرس : تهران، شریعتی، بالاتر از میرداماد، ابتدای ظفر، پلاک ۲۶

شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۹

اعاده حیثیت

همه‌چیز در مورد اعاده حیثیت :
باز یابی آبروی ریخته شده ، زمانی‌ که دیگری با طرح شکایت دروغین موجب از بین رفتن آبرو و حیثیت و آسیب به موقعیت اجتماعی و خانوادگی شخص دیگری می‌شود، اعاده حیثیت قابل پیگیری خواهد بود . به‌ تعبیر دیگر اگر فردی شخصی را متهم به انجام یک جرمی کند(همچون، کلاهبرداری- فروش مال غیر -دزدی-و ..) و نتواند آن را جرم را ثابت نماید، و در واقع جرمی نیز رخ نداده باشد، شما می‌توانید با مشورت با بهترین وکیل کیفری در تهران ، بدلیل هتک حیثیت و بازگرداندن آبروی ازدست‌رفته خویش ، از آن فرد تحت عنوان افترا ،شکایت و درخواست اعاده‌ی حیثیت نمایید .
بهترین وکیل در تهران

وکیل اعاده حیثیت

چگونه اعاده‌ی حیثیت کنیم؟

آن زمان ‌که بی‌دلیل از شما شکایت واهی تحت عناوین مجرمانه ای ، می‌شود و این امر موجب هتک حرمت و آبروریزی برای شما می‌شود، می‌توانید در صورت وجود شرایط لازم از جمله ، بی‌گناهی شما ، توسط وکیل باتجربه ،اقدام به تنظیم شکایت علیه شخص افترا زننده و یا توهین‌کننده نمایید، دراین‌ راستا خود یا توسط بهترین وکیل در تهران با مطرح کردن شکواییه‌ای ،از مقام قضایی تقاضای رسیدگی ،تعقیب و مجازات را تقاضا می‌نمایید.
بهترین وکیل تهران با حضور در جلسه دادگاه ،اظهارات و دفاعیات قانونی خود را برای احراز سوءنیت شخص و اتهام ناروای وی به شما اثبات می‌نماید.

مطالعه بیشتر: وکیل کیفری

شرایط تحقق جرم افترا یا اعاده‌ی حیثیت
اولین مورد ، نسبت دادن جرم به دیگری، لذا برای تحقق جرم افترا باید جرمی به دیگری نسبت داده شود ،به این منظور که وقوع جرمی به دروغ به شما منتسب شود . دوم : مشخص بودن طرف انتساب ،طرف مورد منتسب باید مشخص باشد و نمی‌تواند از جمع گسترده‌ای از چند نفر را شامل شود. سوم: ناتوانی شخص از اثبات ادعای واهی خویش، اگر نسبت دهنده جرم نتواند آن را اثبات کند و جرم ثابت نگردد، می‌توان تقاضای اعاده حیثیت کنید، چهارم: جملات بیان‌شده حاوی تهمت بود و به حیثیت شما لطمه وارد کند. پنجم وسیله قرار دادن اسناد: (ازجمله اوراق چاپی یا خطی یا نطق در مجامع و یا درج در روزنامه یا سایت ها یا تلگرام واتساپ ، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن های اجتماعی باشد )
وکیل خوب در تهران
مجازات اعاده حیثیت
مطابق قانون قاضی می‌تواند افترا زننده را که موجب هتک حیثیت و آبروی رفته افرادشده (مفتری) تا یک‌سال حبس و یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم کنند «البته مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری ، این مجازات به جزای نقدی تبدیل شده است» همچنین زمانی‌که افتراء بدلیل نشر اکاذیب باشد و این امر موجب ورود ضرر مادی یا معنوی به شما باشد دادگاه علاوه‌بر مجازات حبس یا شلاق طبق شرایطی اعاده حیثیت شما را را فراهم می‌نماید.


بهترین وکیل کیفری/ وکیل فروش مال غیر / وکیل جرایم اقتصادی/ وکیل ملکی

بهترین وکلا را در بیلبورد دنبال کنید.

پیام بگذارید